2010. szeptember 8., szerda

Kezdetnek egy kis visszatekintés /2.rész/

Azon gondolkodtam, vajon az utóbbi időben készült ételek közül melyiknek volt a legnagyobb sikere, illetve melyiknek kérték tőlem legtöbbet a receptjét, és arra jutottam, hogy a Currys csirke a győztes:)
Mai írásomat tehát ennek a könnyen elkészíthető, ám annál fenségesebb ételnek szentelem. Nem tudom már pontosan melyik újságban olvastam, mert egy csomó recept alapban úgy van meg, hogy innen-onnan kivagdosom..aztán ezek közül is böngészek, mikor mihez van kedvem, hiszen van hogy édeset enne inkább az ember, van hogy sósabbat, esetleg a kettő keveréke és nálam legalábbis van olyan, hogy a húsokból kicsit elegem van, ekkor csakis a zöldséges variációk jöhetnek szóba. Na de most koránt sem erről van szó:) Hála az indiai konyhának és az isteni currynek, szinte közkívánatra mutatom be a currys csirkét (mármint azt a változatot, amit én ismerek és szeretek).



Currys csirke
Hozzávalók (4 személyre):
5dkg liszt
1kk. só
4kk. curry
45 dkg csirkemell
6ek. olívaolaj
2 fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kis csípős zöldpaprika
1kk. cukor
1-1,5dl fehérbor (én simán 2dl-t bele szoktam önteni:))
2-2ek. őrölt koriander és morzsolt kakukkfű

A 4dkg lisztet összekeverem a sóval és 3kk. curryvel. A húst nagyobb darabokra vágom, a keverék felével bedörzsölöm és serpenyőben 4ek.olajon megpirítom. Ezután egy tányérra kiszedem a csirkemelldarabokat és alufólia alatt melegen tartom. A maradék olajat is a serpenyőbe öntöm, hozzáadom a felkockázott hagymát, a zúzott fokhagymát, meg az apróra vágott zöldpaprikát és üvegesre párolom. Ezután mehet rá a cukor, a maradék currys keverék és beleforgatom a csirkedarabokat. Felöntöm a fehérborral és lefedve, kis lángon, időnként megkevergetve puhára főzöm. Már eközben is mennyei illata van..:) A liszt és a curry keverékének maradékát fél pohár vízben feloldom és a szafthoz keverve sűrűre főzöm vele. 10 percig pihentetni kell tálalás előtt, majd tálaláskor meghintem kevés apróra vágott zöldpaprikával, illetve a korianderrel és kakukkfűvel.
Köretként párolt rizs illik hozzá. De egyszer rámtört a gondolat, hogy az egyszerű rizsköretet hogyan lehetne feldobni, és akkor találtam rá egy Tina magazinban a mogyorós rizstallérra. Egyből ki is próbáltam hozzá, de sajnos ekkor nem sikerült róla fénykép..De mindenképp érdemes kipróbálni, mert nálunk nagyon bejött köretként és önmagában is!

Mogyorós rizstallér
Hozzávalók 4 személyre:
1dkg margarin vagy vaj
20dkg rizs
10dkg nem sózott földimogyoró
4 tojás
1ek liszt
6dkg reszelt sajt
só, bors

A rizst kb. fél liter ételízesítős vízben megfőzöm, majd leszűröm. Ezután egy tálba öntöm és hozzákeverem a durvára felaprított mogyorót és hűlni hagyom. Ha kihűlt, a tojásokkal, a liszttel és a reszelt sajttal jól összedolgozom, ízesítem sóval, borssal. Serpenyőben olajat melegítek és egy evőkanál segítségével halmokat helyezek az olajba, melyeket a kanál hátával lapos pogácsákká nyomok szét és úgy sütöm mindkét oldalát, kb. 10 percig, közepes lángon hogy legyen ideje átsülni. Miután megsült tányérra szedjük és lehet is fogyasztani, ha nem köretként, hanem önmagában, akkor valamilyen saját készítésű tejfölös mártogatóst ajánlok hozzá!

Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése